امروز : چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

با توجه به شکل‌گیری بازار ثانویه ارز به‌منظور هدایت نیازهای ارزی خارج از گروه کالاهای اساسی و دارو و همچنین تأثیرگذاری بر کاهش حباب نرخ ارز، قیمت واقعی دلار در کشور ما ۴۲۰۰ تومان نیست و در چند سال گذشته به صورت مصنوعی و با فشار این نرخ پایین نگه داشته شده است (عبداللهی، عضو شورای پول وا عتبار)

به گزارش بنکر (Banker)،بهمن عبدالهی در خصوص شکل گیری بازار ثانویه ارز به منظور هدایت نیازهای ارزی خارج از گروه کالاهای اساسی و دارو و همچنین تاثیرگذاری بر کاهش حباب نرخ ارز، گفت: باید بپذیریم که قیمت واقعی دلار در کشور ما ۴۲۰۰ تومان نیست و ما در چند سال گذشته به صورت مصنوعی و با فشار نرخ را پایین نگه داشتیم، در حالی که نرخ دلار واقعی نبود.
عضو شورای پول و اعتبار اظهارداشت: قیمت دلار امروز بیشتر از ۴۲۰۰ تومان است و ما نباید انتظار داشته باشیم که نرخ دلاربه عنوان نمونه به ۴۵۰۰ تومان کاهش یابد و قطعا این اتفاق نخواهد افتاد، ولی از آنسو نرخ ۱۲ و یا ۱۳ هزار تومان برای هر دلار آمریکا نیز غیرواقعی بود.
عبدالهی تاکید کرد: به اعتقاد من رقمی حدود ۸ هزار تومان و بیشتر از آن طبق محاسباتی که ما انجام دادیم می تواند برای نرخ دلار واقعی و منطقی باشد. اگر در این ارقام قیمت دلار بماند، می تواند برای فعالان اقتصادی قابل قبول باشد.
به نوشته ایبنا،رییس اتاق تعاون ایران تصریح کرد: اگر غیر از این باشد و بخواهیم نرخ ها را با فشار کاهش دهیم و دوباره نرخ ها را به صورت مصنوعی نگه داریم، نرخ ها بعد از مدتی جهش خواهد کرد و مباحث حباب شکل خواهد گرفت.

کد خبر: 99025 تاریخ: 97/05/27 منبع: بنکر